Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olunuz !!!
Pozitif Seyir



 
AnasayfaİletişimTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Batmak üzere denizaltı ve son söz: Vatan Sağolsun...

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
hsn25
™Pozitif Seyir™
™Pozitif Seyir™



Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok

Kayıt tarihi : 11/08/10

<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 460

<b>Nerden</b> Nerden : istanbul

<b>Yaş</b> Yaş : 25

Cinsiyet : Erkek
Ruh Halim : Komik

Tuttuğu Takım : FenerBahçeli


MesajKonu: Batmak üzere denizaltı ve son söz: Vatan Sağolsun...   C.tesi Ağus. 14, 2010 11:16 am


Günün Gazete Haberi






<blockquote> 1953 yılı… 3 Nisan'ı 4 Nisan'a bağlayan gece, Dumlupınar
denizaltısı Ege'de katıldığı NATO tatbikatından geri dönüş yolunda,
Çanakkale Boğazı'ndan içeriye giriyordu. Sisli ve rüzgarlı gecede su
üstü seyri yapan denizaltının rotası Gölcük'teki Denizaltı Komutanlığı
ana üssüydü.


Dumlupınar
;
manevralar boyunca iki gün sualtında kalmış, üstün başarı gösteren gemi
personeli yerli yabancı tüm komutanların takdirini kazanmıştı. Yorgun,
ama bir o kadar da gururlu 86 denizci, kendilerine yeni bir görev
verilinceye kadar sevgilileri olan denizden ve gemilerinden ayrılıp,
eşlerine, ailelerine kavuşmanın heyecanı içerisindeydiler.


</blockquote>

Faciadan sağ kurtulan ve yargılanıp mahkum olan
Dumlupınar’ın komutanı Kıdemli Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu







<blockquote>Ne
varki saatler 02:15'i gösterdiği sırada, Çanakkale Boğazı'ndaki Nara
Burnu dönülürken, Türk denizaltıcılık tarihinin en acı kazası yaşandı.
Dumlupınar, İsveç bandıralı yük gemisi Naboland ile Boğazın orta yerinde çarpıştı.
</blockquote><blockquote>Dumlupınar'ın
parçalanan baş bodoslamasından hücum eden karanlık sular,baş üstü
dikilen koca denizaltıyı 81 denizciyle birlikte birkaç dakika içinde
yutuverdi.
</blockquote><blockquote>Zıpkın yemiş bir balina gibi acı dolu sesler çıkaran Dumlupınar
son dalışını yaparken, çarpışma sırasında nöbet tuttukları köprü
üstünden denize düşen 5 denizci hayatta kalmaya çalışıyordu...






</blockquote>
Tarih: 4 Nisan 1953... Saat: 06:40

<blockquote> Günün
ilk ışıkları etrafı aydınlattığında, Boğaz'ın 90 metre derinliğindeki
soğuk karanlıkta korkunç bir can pazarı yaşanıyordu. Aldığı yara sonucu
batan ve manevra dairesinde yangın çıkan
Dumlupınar'ın kıç torpido bölümündeki 22 denizci sağ kalmayı başarmış, kurtarılmayı bekliyordu.

Facianın üzerinden
yaklaşık dört saat geçmişti. Denizaltının yerini belli eden ve
kazazedelerle telefon irtibatı sağlamak üzere yüzeye bırakılan denizaltı
battı şamandırası balıkçılar tarafından bulunmuştu. İlk telefon
bağlantısında "Oğlum merak etmeyin... sizi kurtaracağız.." sözlerine
karşılık Astsubay Selami'nin cevabı göz yaşartıcıydı; "
Sağ olun…Vatan sağ olsun"

</blockquote>

İşte o sözleri sarfeden Astsubay Selami Özben












Kazazadelerin hastanede tedavileri yapılırken.


Soldan Sağa: Kıdemli Yüzbaşı Sabri Çelebioğlu,
Üsteğmen Hasan Yumuk, Üsteğmen Kemal Ünver







<blockquote><blockquote>Şehitlerimizin Bazıları:

Üst sıra soldan sağa:




Astsb.Kd.Bşçvş. Şevki ÖZSEKBAN



Astsb.Kd.Bşçvş. Ali TAYFUN


Üsteğmen İsmail TÜRE


Astsb.Kd.Bşçvş. Mehmet FİDAN


Astsb.Kd.Bşçvş. Ömer ÖNEY



Alt sıra soldan sağa:




Astsb.Kd.Bşçvş. Mehmet DENİZMEN



Astsb. Çvş. Selami ÖZMEN


Astsb. Çvş. Hamdi REİS


Astsb.Kd.Bşçvş. Niyazi BAŞAR


Teğmen Bülent ORKUNA


</blockquote></blockquote>





7 Subay, 37, Astsubay ve 39 Erimize (Toplam 81) çelik tabut olan
Dumlupınar







Son Nefesleri Nerede Verdiler:
<blockquote><blockquote>A: Kıç torpido dairesi B: Manevra dairesi C: Motorin sarnıçları
D: Kıç dizel dairesi E: Baş dizel dairesi F: Astsubay yatakhanesi,


G: Kıç batarya kuyusu, H: Astsubay salonu ve Mutfak I: Telsiz kamerası,


K: Buzdolabı L: Kule M: Santral, N: Devridaim


O: Komutan kamarası P: Subay yatakhanesi Q: Gardırop


R: Baş batarya kuyusu S: Baş çıkış kaportası T: Baş torpido dairesi U: Irgat


</blockquote></blockquote>



Deniz için doğmuşlardı, ölümleri de denizde oldu...







<blockquote> 1931 yılında hizmete giren İtalyan yapımı 1. Dumlupınar denizaltısı Karadeniz'deki bir tatbikattan dönerken dümeni arızalanmış ve Haydarpaşa'da bir gaz tankeriyle çarpışmıştı.

</blockquote>







<blockquote> 1950 yılında hizmete giren 2. Dumlupınar
S-329 (Ex USS Blower, SS 325) 4 Nisan 1953 tarihinde Nato tatbikatından
dönerken, Çanakkale Nara burnunda İsveç bandıralı Naboland gemisiyle
çarpıştı ve 81 denizcimizin çelik mezarı oldu.


</blockquote>









<blockquote> 1972 yılında hizmete giren 3. Dumlupınar
S-339 (Ex USS Cayman, SS 323) 1 Eylül 1976 tarihinde Marmara'dan
Çanakkale Boğazı'na gireceği sırada Sovyet bandıralı Sızik Vavilov
gemisiyle çarpıştı. Denizaltı mucize eseri batmaktan kurtuldu, ancak
daha sonra tersanede tamirdeyken yandı.


</blockquote>

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Batmak üzere denizaltı ve son söz: Vatan Sağolsun...
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Hep bir umudun olsun..
» SİLAMFM'İN DOGUM GÜNÜ KUTLU VE MUTLU OLSUN
» BiZ VATAN ÇiÇEGiNi KANIMIZLA SULADIK

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: DÜNYA VE TÜRKİYE :: Türk Tarihi-
Buraya geçin: