Sitemizden Yararlanmak İçin Üye Olunuz !!!
Pozitif Seyir



 
AnasayfaİletişimTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Seo Büyük Döküman

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Shanp1e.
™Pozitif Seyir™
™Pozitif Seyir™



Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok

Kayıt tarihi : 12/08/10

<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 221

<b>Nerden</b> Nerden : Ankara

<b>Yaş</b> Yaş : 24

Cinsiyet : Erkek
Ruh Halim : Artiz

Tuttuğu Takım : Beşiktaşlı



MesajKonu: Seo Büyük Döküman   Paz Ağus. 15, 2010 6:23 pm

Search Engines Optimisation (Arama Motorları Optimizasyonu)



Son senelerde internet sitesi sahiplerinin“internet sitemi arama motorlarında istediğim kelimelerde nasıl üst sıralara taşırım?” sorusunun yanıtı olarak aldığı cevap “seo” olmuştur.



Peki Seo nedir?



İngilizce açılımı “Search engine optimization” olan seo’nun Türkçe karşılığı “Arama motorları optimizasyonu” dur. Seo’ya bu kadar önem verilmesinin temel nedeni ise basit; internet sitelerine giriş yapan ziyaretçilerin %94’ü arama motorlarından giriş yapmaktadır. Bu %94 ‘ünün %68’ini ise Google ziyaretçileri oluşturuyor. Artık internet kullanıcıları herhangi bir doküman,malzeme vs. ararken ilk yaptıkları iş arama motorlarına girmek oluyor.Bu yüzden Seo Danışmanı da kaçınılmaz oluyor.





Seo’nun amacı nedir?


arama motoru optimizasyonu


İnternet sektörü ayrı bir endüstri oluşturmuş bulunuyor. 1990’larda başlayan bu sektör, 2000’den sonra durdurulamaz bir hızla gelişmeye başladı.Bunun sonucunda şirketler de satışlarını arttırmak için internet sektörünün iyi bir pazar olduğunun farkındalar. Satış yapmak istediği kelimelerde arama motorlarında üst sıralarda yer almaları sonucu günlük ziyaretçi oranlarında ki artışlar satışlara yansımaktadır. Doğru seçilmiş olan Google Danışmanı UzmanSeo şirketlere verdikleri paranın çok daha fazlasını geri kazandırmaktadır.





Bir internet siteniz var ve doğal olarak da masraflarınız, hosting, domain ve tasarıma masraf yaptınız, ama web siteniz masraflarınızı yada istediklerinizi karşılamıyor. Bunun nedeni ise çok basit, sitenize giriş yapan günlük ziyaretçi sayısının az olması. UzmanSeo farkıyla yapılacak optimizasyon sonucunda istediğinizin kat kat fazlasını geri alacaksınız.


Seonun Yararları




Seo ile Fark Edilirsiniz



İnternet siteleri ziyaretçilerinin
%94'ü arama motorları tarafından sitelere giriş yapmaktadır. Uzmanseo.com tarafından yapılacak arama motorları optimizasyonu (seo) çalışmasıyla siteniz arama motorlarında üst sıralarda yerini alır.Böylece arama motoru optimizasyonu çalışması ile özenle hazırlanmış sitenizin; kullanıcılar tarafından daha hızlı fark edilmesi sağlanır


[img][/img]


Seo İle Yeni Müşterilerle Buluşursunuz


Siteniz açıldıktan sonra 4 ile 6 hafta içinde arama motorlarına eklenirsiniz. UzmanSeo farkıyla bu süreç 3 günden kısa bir sürede gerçekleştirilmektedir.Böylece hızlıca fark edilen siteniz, potansiyel müşterilerinizi size yaklaştırmakta hiçte gecikmeyecektir.Arama Motorları Optimizasyonunda isim yapmış Uzman Seo sizin yeni müşterilerle buluşmanızı sağlayacaktır.


Arama Motorları Optimizasyonu ile

Kazancınızı katlarsınız




Arama Motorları Optimizasyonu hizmeti size ne kazandıracak?



SEO (Arama Motorları Optimizasyonu) uygulanan siteniz Google'da üst sıralarda yer aldıkça yeni gelen müşteriler ile hem müşteri portföyünüz hızlıca gelişecek hem de internetteki yeriniz günden güne sağlamlaşaçaktır. Uzman Seo tarafından yapılacak arama motoru optimizasyon çalışmasına yapacağınız masrafın kat kat fazlasını kazancınıza ekleyeceksiniz..


Yapılan Google Optimizasyon çalışması ile istediğiniz kelimelerde arama motorlarında üst sıralarda yer alarak daha çok kullanıcıya ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz...Türkiye'nin en lider Google Optimizasyon danışmanı UzmanSEO, internette rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlayacaktır...





Yapılacak Google Optimizasyon İşlemleri



-Öncelikli hedef olarak siteniz 3 günden kısa bir sürede arama motorlarına kayıt yaptırılacaktır. Google'a kayıt olan siteniz bizim size ileteceğimiz süre içerisinde zirvelere ilerleyecektir.



-Siteniz yerli ve yabancı yüzlerce ve binlerce internet sitesine (dizin,link vs.) kaydedilecek



-En az 50 adet page rank (sayfa önem derecesi) 4,5,6 olan sitelere kayıt yapılacak.



-Dışarıdan daha fazla karşılıksız link alarak ve daha fazla site içi link iletimi yaparak link popülerliğinizi artıracağız.



-Belirlediğiniz kelimelerle araştırdığımız kelime öbekleri ile sitenizde olması gereken uygun meta tag'lar yazılacak



-Yapılacak destek sitelerle aynı içerikli web sitelerinden destek alınarak Google Optimizasyon süreci hızlandırılacak ve maliyet azaltılacak.



-Seo hedef kelimelerine uygun orjinal içerik ekleme yapılacak. Kelime yoğunluğu optimize edilecek. Yurt dışında gelişmiş sektörler için ise çevirmenlerimiz tarafından site içeriği çevrilecektir.



-Eğer bir internet siteniz varsa google optimizasyon işlemi için baştan aşağıya düzenlemeler yapılacak. Örneğin: kelime öbekleri, kopya olmayan bilgiler, sektörünüze uygun içerik...



-Site başlığınız ,site açıklaması ve anahtar kelimeler düzenlenecek..



-Her sayfa içerisine uygun başlık, anahtar kelimeler ve açıklamalar eklenecek.



-Sayfa içinde kullandığınız resimlerin isimlerinde ve alt tag'larinda anahtar kelimelerinize yer verilecek.



-Gerekirse sayfa içindeki linklerinizin isimleri değiştirilecek.



-Bu işlem sırasında amatörce yapılan siteler gibi sitenizin hiç bir sayfasına gizli kelimeler konulmayacak.



-Sitenize girdiğinizde otomatik pencereler vs. gibi kod yanlışlılığından kaynaklanan sorunlar yaşanmayacak..



-Yapılan çalışmalar sonucunda düzenli olarak belirlenen rakip analizleri, arama motoru raporları ile arama motoru optimizasyonun gidişatı gözlenir ve gerekli değişiklikler yapılır.



-Google optimizasyon kampanyalarının sonuçları kelime öbeklerine göre 1 ila 12 ay içerisinde gözlenebilmektedir. Uzman Seo tarafından düzenli olarak yapılacak olan arama motoru istatistikleri ve analizlerinin raporları zaman içinde müşterilerimize ya da yayıncılarımıza aktarılmaktadır.



-Arama Motoru Optimizasyonunda isim yapmış Uzman Seo olarak zirvenin tadını çıkarabilirsiniz..



Gereğinden Fazla Seo Yapmak


Site sahipleri kolayca site-içi SEO konusunda saplantılı bir tutum takınabilirler ve bunun sonucunda sitelerindeki sayfaların başlık etiketiklerini, yazı başlıklarını ve site-içi içeriği hiç durmadan optimize etmeye çalışırlar. Her ne kadar bu eylemler doğru zamanda ve doğru yerde önemli olsa da, insanlar işin bu kısmına saplanıp kalmamalıdırlar. İşin gerekli kısmını işin en başından yapın, bazı kararlar verin ve ardından bir sonraki adımı atın.

Sitenizde halihazırda bulunan sayfaların içeriğini optimize etmek size beklediğinizden daha yavaş sonuç getirecektir. Bunun yanısıra muhtemelen SEO için kısıtlı işgücünüz olduğundan, site-içi faktörleri optimize etmek (ve yeniden optimize etmek) için harcadığınız bir dakika, web sitesinin tanıtımını yapmak için (ki bu link building, PR ve sosyal medya referans inşasını içeriyor) harcamadığınız bir dakika anlamına gelecektir.

Site-içi SEO‘nun aksine web sitesinin promosyonu neredeyse her zaman iyi bir sonuç getirecektir. Bu konudaki tek istisna elbette sitenizin konusuna ait arama sonuç sayfalarında sitenizin halihazırda iyi bir konuma sahip olması durumudur.

Eğer siteniz arama motorlarında iyi bir konuma sahipse, enerjinizi o konumu korumak için harcayın. Web promosyonu halen harcadığınız zaman ve para için en verimli geri dönüşümü getirecektir. Bu ikincil senaryod yatırımdan elde edeceğiniz gelir, baskın konumunuzu korumak için yaptığınız harcamaları kısmak sonucunda oluşacaktır.
İstisnalar

Bu noktayı daha da netleştirmek için geli bazı istisnalara birlikte göz atalım:

1. Yeni bir sayfa oluşturmak: Sitenizde ne zaman yeni bir (ya da birden fazla) sayfa oluşturduğunuzda, anahtar kelime analizini ve rakip analizini ilgili sayfalar için yapmalısınız. Bu adım önemlidir.
2. Yeni bilgi: Zaman geçtikçe hepimiz yeni şeyler öğreniriz. Örneğin siz, hedeflediğiniz anahtar kelimelerin aksine diğer bazı anahtar kelimelerin sıralamasının çok daha iyi performans gösterdiğini öğrenmiş olabilirsiniz. Bu sayede örneğin, web sitenizi optimize ederek ilgili anahtar kelimeler için optimize edilmesini sağlamayı tercih edebilirsiniz.
3. Dönüşüm optimizasyonu: Bu terim, sitenizin farklı varyasyonlarını test ederek hangilerinin daha iyi conversion (dönüşüm) ile sonuçlandığını test edebilmeniz için yapılan optimizasyon işlemlerine verilen addır. Örneğin sitenizde bir sayfanın, sizin hedeflediğiniz eylemlerin gerçekleştirilmesinde diğer sayfalardan daha iyi performans gösterdiğini görebilirsiniz. Bu durumda ilgili sayfanın neden daha iyi performans gösterdiğini analiz etmeli ve belki de ilgili sayfaya özgün unsurları sitenizin geri kalan sayfalarına uygulamalısınız.
* Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir ve Neden Yapılmalıdır?
* Bounce Rate’i ve Conversion Rate’i İyileştirme Yöntemleri

Buna rağmen, bu istisnalar sonucunda başlık etiketlerinizi, yazı başlıklarınızı ve içeriğinizi optimize etmek zorunda kalabilirsiniz ve bunun da SEO çalışmalarınıza önemli miktarda etkisi olabilir. Bu sırada yapacağınız değişikliklerin SEO’ya ne derecede etkisi olduğunu test etmek için doğru zaman işte bu zamandır. Trafiğinizi %50 azaltacaksa dönüşümlerinizi %50 arttırmak istemezsiniz.
Optimizasyonu Belirli Bir Disiplin Dahilinde Yapın

Eğer site-içi optimizasyona gereğinden fazla zaman ayırmak istiyorsanız, o zaman bunu belirli disiplinler dahilinde yapmalısınız. İşin başınızda yapmanız gereken anahtar kelime araştırmasını yapın, bazı kararlar verin, performansınız için bir temel oluşturun ve ardından elde ettiklerinizin bir 3 – 4 ay kadar çalışmasına izin verin. Bu sürenin sonunda farklı başlık etiketlerini, yazı başlıklarını ve içeriği sitenizdeki önemli sayfalarda deneyebilir ve bu değişikliklerin ne gibi sonuçlara yol açacağını gözlemleyebilirsiniz.

Buna rağmen, bu işlemi yapmak aşağıdaki iki önemli neden sebebiyle zordur:

1. Bu disiplinleştirilmiş metodoloji, test süresince sitenizde başka değişiklikler yapmadığınızı varsaymaktadır. Ama muhtemelen sitenize yönelik link almaya devam edeceğinizden ve bu linklerin sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını etkileyeceğinden, link profilinize dikkat etmemek neredeyse her durumda hata olacaktır. Bunun yanısıra, disiplinleştirilmiş metodoloji rakiplerinizin de sizin gibi sitelerinde herhangi bir değişiklik yapmadıklarını varsaymaktadır.
2. Arama motoru algoritmaları sizin test yaptığınız süre içerisinde değişebilirler. Örneğin Google, kendi arama motoru algoritmasını gün bazında test etmekte ve değiştirmektedir. Geçtiğimiz yıl Google’ın günde ortalama bir defadan fazla algoritma değişikliği yaptığı biliniyor.

Sonuç olarak oyun alanı sürekli kendini yeniliyor. Web sitenizin tanıtımını yapmadan 3 ay boyunca beklemeyi ve bu süre içerisinde yapacağınız site-içi değişikliklerin arama motorlarındaki sıralamanıza ne derecede etkisi olacağını bekleyip görmeyi göze alamazsınız.
Özet

Yukarıdakilerin sonucunda kesinlikle site-içi arama motoru optimizasyonu faktörlerinin önemsiz olduğunu söylemiyorum. Hatta aksine, bu faktörler kritik değerde önem ifade etmektedir. Burada demek istediğim şey, site içi arama motoru optimizasyonu yaparken buna saplanıp kalmamanız gerektiğidir.

Site-içi optimizasyonunu ciddiye alın ancak onu daha çok bir proje gibi görün. Proje tamamlandıktan sonra odak noktanız kaliteli içerik ve mükemmel kullanıcı deneyimi oluşturmaya ve sitenizin tanıtımını yapmaya yönelik olmalıdır.



Seo 30 Altın Kural


A. Arama Motoruna Uygun İçerik Geliştirmek

1. Kusursuz Bir Yazı Oluşturma

İçeriğiniz son derece iyi yazılmış olmalıdır. İyi yazılar hazırlama seonun ruhu ve kalbidir. İlk olarak kusursuz yazmak kullanıcılarınız için iyidir ve dışarıdan gelecek linkleri de çeker. İkincisi Google’ın iyi ve işe yarar içeriği tayin eden ve bazıları oldukça kurnazca olan metotları vardır. (Ayrıca bu yazıya bakın) Aklınızda kullanıcılarınızı düşünerek, onlara olası en iyi ve en faydalı tecrübeyi yaşatmayı hedefleyen bir bakış açısıyla yazın. Google’ın iyi içeriği tayin etmekte kullandığı kurnazca yöntemleri de dikkate alarak doğal olarak bile olsa aynı anahtar kelimeleri tekrar tekrar kullanmaktan kaçının. Aynı anahtar kelime yerine anahtar kelimenin değişik eş anlamlılarını kullanabilirsiniz. Bu, yazılarınızı daha ilginç ve okunabilir yapar ayrıca içeriğinizin yetkin ve işe yarar olduğu, bir spam değirmeni gibi çalışmadığı konusunda Google’ı ikna eder.

2. İçerik Kraldır

Aslında Google’ın dikkate aldığı tek şey bir kaç linkle işaretlenmiş yüksek kaliteli metinlerdir. Google düzenli bir biçimde içerik eklenen web sitelerini düzensiz bir biçimde güncellenenlerden daha fazla dikkate alır ve daha kullanışlı bulur. Bundan dolayı kendinize yeni içerik üretimi için uygulanabilir bir hedef belirleyip o hedefe uyun. Bu konudaki isteğinize bağlı olarak günde veya haftada bir yazı girmeyi kendinize hedef olarak seçebilirsiniz. Hangi hedefi seçerseniz seçin Google’ın taze içerikten hoşlandığını unutmayın. Web sitelerinin önceliği var olan konuları tekrar tekrar ele alıp irdelemek değil yeni konular üzerine odaklanmak olmalıdır. Diğer bir deyişle Google sizden var olan içeriği iyileştirip tekrar sunmanızı değil yeni içerik üretme üzerine çalışmanızı istiyor. Her sayfa için ideal kelime sayısı 500 ile 1500 arasında olmalıdır.

3. Google Sandbox Hizmetini Kullanın

Google Sandbox insanların kısa bir süre önce yaptıkları arama sonuçlarına bakarak kelimeler, anahtar ibareler önerebilen son derece işe yarar bir araçtır. Örneğin Google Sandbox’a “Seo Consultant” (Seo Danışmanı) yazdığınızda Google Sandbox ilave olarak “Seo Expert” (Seo Uzmanı) ve “Seo Services” (Seo Servisleri) gibi aramaların da yapıldığını söyleyecektir. Ayrıca Google Sandbox yeni içerik üretmek için bitmez tükenmez fikirler verecektir. Kısacası Google Sandbox insanların neler aradıklarını gösterecek ve sizde bu anahtar kelimeler üzerinden içerik üretebileceksiniz. Tabii ki hedefimiz bu kelimeler arandığında arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralara çıkmaktır.

4. h1 Etiketini Kullanın

h1 etiketi seonun en büyük sırlarından biridir. h1 etiketi arama motorlarına kullanılan ibarenin sayfanın ana başlığı olduğu söyler. h1 Etiketi sayfa içeriği ile ilişkili kullanıldığında Google’ın ciddiye aldığı inanılmaz güçlü bir araçtır. h1 etiketi ile kullanılan kelimeler diğer kelimeler içinde ön plana çıkar. h1 etiketi sayfanızı belirli anahtar kelimeler için optimize etmeye yarayan mükemmel bir yoldur. Burada h1 etiketinin nasıl kullanılacağı görülmektedir:

<h1> anahtar kelimeler </h1>

h1 etiketi yazı fontunu büyük gösterecektir. Css biçimlendirmelerini kullanarak h1 etiketindeki yazıların boyutu biçimlendirebilirsiniz. Böylece istenilen faydayı sağlayabilirsiniz. Ayrıca h2 ve h3 etiketlerini kullanarak sayfa içeriğinizi hiyerarşik bir yapıya kavuşturabilirsiniz.

5. Anahtar Kelime Yoğunluğu

Hedeflediğiniz anahtar kelimeler yazı içeriğinizde mantıklı bir sıklıkta yer almalıdır. Şunu yapmayın: Tıka basa anahtar kelimelerle doldurularak mahvedilmiş bir sayfa. Bu sitenizin kredisini düşürerek sitenizin rahatlıkla Google tarafından spam olarak tanımlanmasına sebep olur. Anahtar kelimeleri sayfa başlarına, paragraflara ve sayfa bitimine yakın bir yerlere yerleştirmek en iyisidir. Yukarıda izah ettiğimiz gibi eş anlamlı kelimelerin önemini unutmayın. Bir sayfadaki anahtar kelime yoğunluğunu test etmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

6. Anahtar Kelimelerinizi Kalınlaştırılmış, Eğik ve Altı Çizili Olarak Kullanın

Bir kelimeyi koyu, eğik veya altı çizili olarak yazdığınızda Google bu kelimenin anahtar kelimelerinizden bir olduğunu düşünür. Bu yüzden bazı anahtar kelimelerinizi kalın, eğik ve altı çizili olarak kullanmalısınız.

Fakat çok dikkatli olun. Bu işlem aleyhinize işleyebilir. Eğer kalın, eğik ve altı çizili olarak yazdığınız kelimeler anahtar kelimeleriniz değilse Google’ı şaşırtabilir ve bu biçimlendirmelerin anahtar kelimeleriniz üzerindeki etkisini kaybedebilirsiniz.

7. Sayfa Adreslerindeki Anahtar Kelimeler

Bir sayfanın adresine karar vermek seonun önemli bir parçasıdır. Sayfanız anahtar kelimelerinizin içinde bulunduğu bir dosya adı olarak anılmalı ve sayfanız anahtar kelimelerinizin içinde bulunduğu bir klasörde yer almalıdır. Klasör ve sayfa adının beraber yer aldığı kullanımlarda anahtar kelimeler taksim işareti (/) ile ayrılmalıdır.

Klasör ve dosya isimleriniz mantıklı bir temele dayandırmalısınız çünkü bu yapı web sitenizin doğal hiyerarşisini yansıtacaktır. Örneğin diğer sitelerden link alma hakkında bir sayfa oluşturacaksınız. İyi bir sayfa adresi şu şekilde olmalıdır:

polyseo.com/seo-tips/how-to-obtain-inbound-links.html (Bu adresi polyseo.com/seo-ipuclari/sitenize-nasil-link-alirsiniz.html şeklinde tercüme edebiliriz Ç.N.)

Bu sayfa adresi şu sebeplerden dolayı iyidir:

a) Google “Seo Tips” ve “how to obtain inbound links” ifadelerinin bu sayfayla ilgili sorgular olduğunu bilir.

b) “how to obtain inbound links” ifadesi “seo tips” ifadesinin alt kümesi olarak yer almıştır. Google hiyerarşik (sıralı) sayfa adresleri kullanıldığı için bu sayfaya fazladan ilgi gösterecektir. Şunu unutmayın Google iki zeki matematikçi tarafından geliştirilmiştir.

Web sitenizde hangi sayfaları barındıracağınıza bağlı olarak sayfalara ad vermenin bir kaç yolu vardır. Örneğin yukarıdaki örnekten hareketle “links” başlığı altında, sayfa adresleri aşağıdaki gibi olan değişik yazılar yazabilirsiniz.

polyseo.com/SEO/links/how-to-obtain-inbound-links.html

polyseo.com/SEO/links/why-outbound-links-will-benefit-your-website.html (Bu sayfa adresinin son kısmı niçin diğer sitelere verilen linkler sayfanıza fayda sağlar olarak çevrilebilir Ç.N.)

Bu örnekte “how to obtain inbound links” ifadesi “link” ifadesinin, o da “seo” ifadesinin alt kategorisi durumundadır. Bu üç eleman da gruptaki diğerleri ile ilişkilidir. Ayrıca hepsi seo hakkındadır.

8. İçerik ile Kod Arasında Güçlü Bir Denge Oluşturun

Eğer sitenizdeki içerik ile kodların büyüklüğü arasında makul bir oran varsa arama motorları sitenize yüksek puan verirler. Sinyal ve parazit arasındaki dengeyi oluşturmak hedefiniz olmalıdır. Bunun anlamı içeriğinizin boyutunun kodların boyutundan büyük olmasıdır. İnternette herhangi bir sayfayı açtığınızda sağ tıklayıp “kaynağı görüntüle” yi seçin. Eğer kodların boyutu yazının boyutunu geçmişse arama motorları bu durumdan hoşlanmayacaktır.

Eğer seo konusunda ciddi iseniz sayfalarınızı iyi ve temiz html ile oluşturmanız ve çok kod gerektirecek şeylerden kaçınmanız gerekir. Kullanıcılar ve arama ve motorları az miktarda kod ile verilen kaliteli içerikten hoşlanırlar.

9. Önemli Makaleleri Sayfalara Bölün

Eğer önemli bir konu hakkında yazıyorsanız yazı kaçınılmaz olarak numaralandırılmış alt başlıklara bölünmelidir. Burada her alt başlığı ayrı bir sayfaya bölmelisiniz. Bunun bazı avantajları vardır:

a)Anahtar kelimeleriniz ilgili olma olasılığı %10 u aşmayacak olan büyük bir sayfa yerine ayrı sayfalarda daha fazla seoyla ilgili hedefe odaklanabilirsiniz. Google bir sayfadaki içeriğin ne hakkında olduğuna karar verirken sayfa sayfa ele alır. Bunun anlamı her sayfa sadece bir başlık üzerine odaklanmalıdır.

b) Kullanıcılar tuvalet kâğıdı gibi uzun bir format yerine ayrı sayfalara bölünmüş içeriği daha fazla tercih ederler. Bir sayfadan diğerine geçerken o sayfanın başlığı ile hedeflenecek bir bağlantı metnine yer vermelisiniz. (Bu konuya daha sonra değinilecek)

Okuduğunuz bu sayfa bir istisnadır. Eğer çok uzun değillerse ipucu listeleri içeren sayfaların tek sayfa olarak verilmesi daha verimli olur.

10. Çerçevelerin Başınıza Bela Olmasına İzin Vermeyin

Seo açısından bakıldığında çerçeveler yapılabilecek en feci şeylerden biridir. Kullanıcılar onlardan nefret ediyor, arama motorları ise daha fazla nefret ediyor. Kısacası arama motorları çerçeve kullanan web sitelerini taramak için uygun değildirler. Onların yapabileceği şey ana sayfanızı indekslemek olur. Esas itibariyle eğer siteniz çerçeveleri kullanıyorsa web sitenizi arama motorlarının taramasına izin vermiyorsunuz demektir. Jakob Nielsen bundan daha fazlasını düşünüyor.

11. Flash’ın Başınıza Bela Olmasına İzin Vermeyin

Flash çerçevelerden sonra seo ve kullanışlılık için en büyük tehlikedir. Arama motorları flash dosyaları için uygun değildirler. Bu yüzden flash içerisindeki herhangi bir metin arama motorları tarafından okunamaz ve size seo anlamında hiç bir fayda sağlamaz. Daha da önemlisi flash sizin ile kullanıcılarınız arasında yer alan büyük bir bariyerdir. Ben flash tabanlı siteleri daima sinir bozucu bulmuşumdur ve çoğunlukla ana sayfa yüklenmeden evvel siteyi terk etmişimdir. Çok gerekli durumlarda ana sayfanın yüklenmesini beklediğim sitelerde de sitenin beklemeye değmediğini gördüm. Gerçek kullanışlı web siteleri indekslenebilir içerikte olmalı ve tercihen html formatında kodlanmalıdır. İyi, temiz ve minimalist html kodu seonun en büyük dostudur. Eğer seo konusunda ciddi iseniz ve arama motorlarından gelecek ziyaretçi sayılarını önemsiyorsanız flash kullanmayın.

12. Sayfalarınızı Birbirine Bağlayın

Web sitenizin her sayfasında o sayfayı diğer sayfalara bağlayan sayfanın içeriğine uygun linkler bulunmalıdır. Bu linkler sayfanızın içeriğinden kaynaklanan doğal bağlantılar olmalı. Örneğin sayfanız seo danışmanlığından bahsediyorsa bu kelimeleri kullanarak bu kelimelerle ilgili diğer sayfalara bağlantı verebilirsiniz. Bu içeriğe bağlı bir link olacaktır.

Böylece Google Pagerank değeri sayfalarınız arasında paylaşılacaktır. Ayrıca bu Google’a sayfanın neden bahsettiğini söylemek için güzel bir yoldur.

13. Her Sayfanıza Diğer Sitelere Giden Linkler Koyun

Web site içeriğinizi oluşturan her sayfada sitenizle paralel içerikte yayın yapan kaliteli bir siteye verilmiş en azından bir link bulunmalıdır. Google’ın yüksek kaliteli sitelere link veren sitelere daha yüksek değer verdiği tecrübeyle sabittir. Diğer bir deyişle diğer bütün şartlar eşit olduğunda kaliteli sitelere link veren sitelerin, hiç link vermeyenlere göre arama sonuçlarında daha yüksek yerlerde olduğu görülmüştür.

Kime link vereceğinize karar vermek oldukça basittir. İçeriğinizde yer alan bir kelimeyi veya bir grup kelimeyi seçin ve Google’da arayın. Listenin en üstünden sizinle rekabet etmeyecek olanlardan birini seçin. Sayfanıza geri dönün ve bu kelimeleri yüksek reytingli o sitelere link verecek gibi biçimlendirin. Google yüksek kaliteli sayılan siteye link verdiğinizden dolayı sizi daha çok sevecektir. Özellikle bu link o sitenin Google’da yüksek performans aldığı kelimelere verildiyse.

Bunu her sayfanızda uygulamanız size aşağıdaki avantajları sağlayacaktır:

a) Yukarıda değinildiği gibi Google arama sonuçlarında size daha iyi bir yer verecektir.

b) Bu kullanıcılarınızda sizin kalitesiz bir spamcı değil yetkin bir kişi olduğunuza dair bir inanç geliştirecektir. Şunu unutmayın bu uygulamayla Google’dan kazanacağınız ziyaretçi sayısı miktarı diğer sitelere link vererek kaybettiğiniz ziyaretçi sayısının çok çok üstünde olacaktır. Aradıkları şeyi sizin sitenizde bulamayan insanlar zaten sitenizden herhangi bir yolla ayrılacaklardır. Dışarıya verdiğiniz linkler net bir şekilde web sitenizin trafiğinizin artmasını sağlayacaktır.

14. Html ile Oluşturulmuş Bir Site Haritası Hazırlayın

Sitemap başlığı altında hazırlanan özel dosyaların arama motorlarına siteniz ve yapısı hakkında bir şeyler anlatmasına anlam veremiyorsam da şu şekilde bir site haritası hazırlamak daha iyi bir fikir olabilir. Bu örnekte bir dizin gibi her bağımsız sayfaya link verdiğimiz bir html dosyasını gösteriyorum. Bu temelde bir sayfa yapmamızın iki sebebi var:

a) Seonun amaçları için hiç bir sayfa ana sayfanıza iki tıklamadan fazla bir uzaklıkta olmamalıdır. Arama motorları çok fazla tıklama yapılarak ulaşılan sayfaları sevmezler. Ayrıca link verilen her sayfa ana sayfanızın page rankının bir kısmını alır
(tabii ki ister istemez ana sayfanızın page rank değeri diğer sayfalardan yüksek olacaktır)

b) Kullanıcılarınızın sitenizdeki bütün sayfalara tek bir sayfadan ulaşması oldukça kullanışlı olacaktır. Site haritası birçok sayfadan oluşan bir yazının son sayfası bile olsa kullanıcılarınızın herhangi bir sayfaya hızlıca ulaşmalarını sağlayacaktır.

15. Site Menüsünü Sağa Yerleştirin

Sitenizi daha fazla arama motoru dostu bir hale getirirken bu sitede olduğu gibi menüyü sağ tarafa koymaya dikkat edin. Bu Google’ın <head> bölümünden sonra ilk olarak menüyü görmesini sağlar. Bunu söylüyorum çünkü arama motorları sayfaları okurken yukarıdan aşağıya ve soldan sağa okurlar. Menüyü sağ tarafa yerleştirmek arama motorunun ana içerikten sonra menüye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da sinyal ve parazit arasındaki dengeyi sağlayacaktır.

16. Title Etiketi

Title etiketi h1 etiketi gibi hayati bir öneme sahiptir. Arama motorlarına sayfanızın ne hakkında olduğunu söyler. Title etiketi h1 etiketi ile aynı içerikte olmalıdır. Bu sayfanın title etiketi şu şekildedir

<title>SEO tips</title>

17. Meta Etiketlerinizi Büyük Bir Özenle Hazırlayın

Seonun ilgilendiği üç meta etiketi vardır. Robots, Content, Keywords
İlk ikisi hayati iken üçüncüsü büyük bir rol oynamaz.

Robot etiketi şu şekilde olmalıdır

<META NAME="robots" CONTENT="index, follow"/>

contents etiketi title etiketi ile özdeş veya benzer olmalıdır. Google’ın bundan daha çok hoşlandığı tespit edilmiştir. Bu sayfanın content etiketi şu şekildedir.

<META NAME="description" CONTENT="A definitive guide to SEO (Search Engine Optimization)"/>

Google öncesi eski dönemlerde keywords etiketleri ilk arama motorları tarafından ciddiye alınıyordu. Dolayısıyla spamcı web siteleri meta taglerdeki anahtar kelimeleri kullanarak arama sonuçlarını etkiliyorlardı. Şimdilerde ise keyword etiketinin bir anlamı kalmadı. Elbette bunlar olmalı fakat bir anahtar kelime birden fazla tekrarlanacak biçimde olmamalıdır. Etiketin içine 20 den fazla kelime koymayın. Bu sayfanın keywords etiketi aşağıdaki gibidir.

<META NAME="keywords" CONTENT="SEO, tips, search, engine, optimization, Google"/>

18. Arama Motorlarının Resimleri Okuyamadığını Unutmayın

Seonun özünde bir sayfaya kaliteli içerik koymak ve bu sayfa içeriğinin arama motorları tarafından tamamen okunup anlaşıldığına emin olmak yatar. Bu demektir ki seonun kalbi kaliteli içeriktir. Jpeg dosyasında veya diğer resim dosyalarında gösterilen metinler arama motorları tarafından okunamaz. Bir sayfanın kaynak kodlarına bakın işte arama motorlarının gördüğü budur. Eğer siz kaynak kodu okuyamıyorsanız arama motorları da okuyamayacaktır ve bu yüzden arama motorlarından gerekli krediyi alamazsınız. Bazen yazıların jpeg dosyası şeklinde verildiğini görüyorum. Sayfanın yazarı muhtemelen Google’ın arama sonuçlarında niye çıkmıyor diye üzülüyordur.

Bundan dolayı içeriği göstermek için grafik dosyalarını kullanmayın. Bu resim kullanmayacağınız anlamına gelmiyor. Uygun yerde kullanıldığında resimler kullanıcıların izlenimini güçlendirir ve içeriğinizi daha kullanışlı hale getirir.

ALT etiketini kullanarak arama motorlarına bir resmin ne hakkında olduğunu bildirebilirsiniz. Verdiğiniz tanımlamanın resmi iyi bir şekilde tanıttığından emin olun. Alt etiketinde resimle alakasız kullanılan ibareler spam olarak kabul edilebilir.

19. Robots Etiketinin “index,follow” Olarak Düzenlendiğine Emin Olun

Web sitenizdeki her sayfa bu etikete sahip olmalıdır. Bu etiket arama motoru örümceklerine sayfayı indekslemesini ve ayrıca sayfadaki linkleri de izleyerek ayrı ayrı ele almasını söyler. Bu web sitenizdeki bütün sayfaların indekslenmesini sağlayan kullanışlı bir yoldur.

Örümcekler arama motorlarının internetteki sayfaları analiz etmek için kullandığı programlardır. Bunlar linkleri izleyerek sayfadan sayfaya geçerler ve bütün sayfaları okurlar, sayfanın kalitesi hakkında bir karar verip sayfanın kopyasını ilgili arama sorgularında göstermek üzere alırlar. Seo esasında bu bazı arama sonuçlarında yukarılarda çıkabilmek için bu otomatik programları kandırmaktır

20. Yeni Bir Sayfa Oluşturduğunuzda Ana Sayfanızdan Bu Sayfaya Link Verin

Bir kere ana sayfanız dışarıdan gelen birçok linke sahiptir. Google örümceği düzenli olarak ana sayfanızı tarar. Bu yüzden yeni içeriklere ana sayfanızdan link vererek google örümceğinin yeni sayfaları hızlıca indekslemesini sağlayabilirsiniz. Arama motorları verdiğiniz linkleri izleyerek hedef sayfayı bir kaç gün içinde indekslerler.

21. Web Siteniz İçin Bir Tane İp Kullanın

Web sitenizin tek bir ip ile sunulması oldukça önemlidir. bunu iki sebebi var :

a) eğer paylaştırılmış bir ip kullanırsanız bu ip adresindeki diğer web sitesi google tarafından cezalandırılabilir. Bu sizin web sitenizi de etkileyecektir.

b) eğer tek bir ip adresinden yayın yapan site iseniz google sizi daha fazla ciddiye alacaktır.

Belki sitenizin bir ip de yayın yapması size ekstra maliyet çıkartacaktır ama buna değer.

22. Kaliteli Bir Barındırma (hosting) Şirketi Kullanın

Yüksek kaliteli itibarlı bir barındırma hizmeti kullanmadan başarılı bir site yapmanız mümkün değildir. Ayrıca web sitenizin trafiğini, arama motorlarından gelen ziyaretleri gösterecek bir istatistik programınız olmalıdır.

B. LİNKLER

23) Diğer Sitelerden Link Alın

Diğer sitelerden alınan linkler Google algoritmasının temelini teşkil eder. Google çevrimiçi aramayı tekrar yapılandırırken karmaşık sorulara karşı oldukça açıklayıcı bir cevap verdi. Bir kullanıcı “widget” hakkında bir arama yaptığında ve “widget” hakkında bir milyon web sayfası olduğunda hangi sayfaların arama sonuçlarında gösterileceğine nasıl karar verilecek? Diğer bir değişle bu sayfaları nasıl sıralayacağız?

Larry Page ve Sergey Brin (Google’ın icat edenler) bu soruya basit bir cevap verdiler: Daha fazla linkle işaretlenen web sayfaları daha az link ile işaretlenenlere göre daha güzel ve işe yarardırlar. Google bir siteye verilen linkleri o sitenin lehine verilmiş bir oy gibi kabul eder.

Bu yüzden web sitenize, web sitenizdeki yazılara dışarıdan link almak zorunludur. Bu linkleri almanın en faydalı yolu sizin link aldığınız sitelere link vermemenizdir. Google gerçek imzaları önemsediği için bir sayfanın faydalı olup olmadığı belirleyen en iyi göstergedir.

Google bir sayfanın page rank değerini hesaplarken link değerlerini kullanır. Bu değeri verirken de link verilen sayfanın link veren sayfa ile paralel içerikte olmasına dikkat eder. Diğer bir deyişle seo ile ilgili bir noktaya işaret eden link seo ile ilgili bir sayfadan verildiyse daha etkili oluyor fakat link arabalar ile ilgili bir sayfadan geliyorsa daha az etkili oluyor.

24. Bağlantı Metni Çok Önemlidir

Linkleri oluştururken kullandığınız ibareler son derece önemlidir. Çünkü bu Google’ın birçok sorusunun cevabıdır. Kullanıcılar bu sayfanın ne hakkında olduğunu düşünüyorlar. Gelen linklerin bağlantı metinleri hedef sayfanın içeriği ile ne kadar ilgili ise o kadar fayda elde edilir. Seo için en faydalı linkler tek bir amaca yönelik, ilgili bağlantı metinleri içeren linklerdir. Eğer hedef sayfanın h1 etiketindeki kelimeleri barındıran bir bağlantı metni ile diğer sitelerden link alabilirseniz google bunları bağımsız üçüncü bir kişinin yorumu olarak algılayacak ve size daha yüksek değer verecektir. Bunun gibi linkler peşinde koşun.

Bu diğer linklerin kullanışsız olduğu anlamına gelmiyor. yüksek page rank değeri olan sayfalardan link alırken karşılıklı bile olsa fayda sağlanabilir. “buraya tıklayın” bağlantı metni ile link verildiğinde Google link veren kişinin link verdiği sayfanın neden bahsettiğini bilmediğini düşünür.

Büyük ihtimalle dışarıdan link almaya webmasterlara Kaliteli içerik bulunan bir site yaptığınızı ve link değişimi yapmak istediğinizi belirten bir e-posta göndererek başlayacaksınız. Çoğu bunu reddedecek fakat bazıları evet diyecektir. Şunu unutmayın işe yarar içerik üretene kadar hiç bir iyi site size link vermeyecektir. Dışarıdan tek bir hedefe yönelik, talep edilmemiş linkler almak kusursuz içerik oluşturanın bir parçasıdır. Bu sebepten dolayı bazı içerikler link oltası olarak adlandırılır.

25. Sitenize Ziyaretçi Çekmek İçin Reklâm Yapın

Bir web sitesinin trafiği trafikteki kritik aşama aşıldığında katlanarak artmalıdır. Çünkü daha fazla insan sitenizi ziyaret eder, daha fazla link alırsınız, page rank değeriniz yükselir – tabii trafiğinizin arttığını varsayıyoruz- sitenizin değerini de ziyaretçileriniz belirleyecektir. Eğer bu yazıdaki ipuçlarını uygularsanız arama motorlarından gelen ziyaretçi sayınız artacaktır.

Trafiğin trafik doğurması için başlangıçta küçük bir reklâm masrafını gözden çıkarmalısınız. Gerçi reklamlar arama motorlarına etki etmez fakat ekstra ziyaretçiler yararlı içeriğinize link verdiğinde bu seo anlamında katkı sağlayacaktır. Google Adsense bu tarz bir iş için oldukça iyi bir reklâm programıdır.

26. Forumlara Yazı Yazın

Forumlarda yazı yazarken sitenizdeki ilişkili sayfalara imza kısmında link vermeniz dışarıdan link almanın güzel bir yoludur. Tabii bu forumdaki başlık ile sitenizdeki başlık arasında benzerlik varsa onaylanabilir yani daha faydalı olur.

Gelen linklerin bağlantı metinleri ile hedef sayfanın içeriği arasında yüksek oranda ilişki bulunmalıdır. Bütün forumlar bunu yapmak için uygun olmayabilir. Fakat ben bir kaçında html sayfası şeklinde düzenlenmiş yazılarda bu çeşit linklere izin verildiğini gördüm. Bir çok önemli forum rel=nofollow etiketi olmadan link gönderilmesine izin vermez. Forumda yazdığınız yazılar kaliteli yazılar olmalı ve foruma bir şeyler katmalıdır. Yoksa yazılarınız spam olarak değerlendirilebilir. Ayrıca dışarıya verilen linkler beraberinde kaliteli metin parçaları barındırıyorsa faydalıdır.

27. Link Alabilmek İçin Basın Bültenlerini Kullanın

Diğer sitelerden iyi link alabilmenin iyi bir yolu da online servisler aracılığı ile bir basın bülteni yayınlamaktır. PRWEb servisi bu tarz uygulamalar için iyi bir tercih olabilir. Bunu yaparken basın bildirisinin iyi ve ilginç hazırlanmış olduğundan aynı zamanda web sitenizin linkini içerdiğinden emin olun.

28. Kötü Web Sitelerine Link Vermeyin

Eğer Google tarafından cezalandırılmış veya herhangi bir sebepten dolayı kötü olarak kabul edilmiş bir web sitesine link verirseniz sizin sitenizde Google tarafından cezalandırılabilir. Google kötü bir site size link verdiğinde sizi cezalandırmaz fakat siz kötü bir siteye link verdiyseniz cezalandırılırsınız. Bu sebepten dolayı sadece iyi sitelere link vermelisiniz. Ve düzenli aralıklarla link verdiğiniz siteleri kontrol edin. Yoksa link verdiğiniz web sitesinin yeni sahibi bir spamcı olabilir.

Kötü komşular edinmekten kaçının. Kötü komşular google tarafından cezalandırılmış web sitelerinden oluşan bir halkanın içindedirler. Eğer link verdiğiniz site cezalandırılmış bir sayfaya dönüşürse size bu kötü komşular halkasının bir parçası olursunuz. Bu tarz bir belanın içine girmekten sakının.

29. Link Oltaları Oluşturun

İyi linkler almak seonun temellerinden biridir. Bir kişinin sitenize link vermesinin tek sebebi sitenizde işe yarar veya ilginç bir şeyler bulmasıdır. Burada iyi içerik oluşturmanın önemine vurgu yapıyorum. Link oltası oluşturmanın diğer örnekleri:

* bedava kaynaklar, benim seo araçlarım gibi

* indirilmesi için bedava e-kitaplar sunmak. (sitenize link veren bir pdf dosyası oluşturun)

30. Google’a Ters Düşmeyin

Arama motoru optimizasyonun üçüncü hayati temeli spam sayılan ve etik olmayan davranışlardan uzak kalmaktır. Google webmaster kurallarını uygulamakta titiz olun. Google webmaster kurallarına aykırı bir şey yaparsanız eninde sonunda Google sizi yakalayacak ve cezalandıracaktır.

Aşağıdaki hileler google tarafından kesinlikle yasaklanmıştır:

* Paravan: bunun anlamı bu ip adresinden farklı bir siteye geçilmesidir.

* ana sayfanızı başka sayfaya yönlendirmek

* arka plan ile aynı renkte metinler kullanmak

* gizli linkler

* bir çok alan adı alıp birbirine link vermek

Google algoritması oldukça karmaşık bir hale büründü. Eğer google webmaster kurallarını ihlal ederseniz er ya da geç suçunuz tespit edilir bir cezanın muhatabı olursunuz. Veya sinirli bir kullanıcı spam raporu gönderebilir.

SONUÇ

Seo gerçekten işe yarar. Eğer arama motoru dostu yüksek kaliteli bir içerik oluşturur ve bir kaç kaliteli link alırsanız Google arama sonuçlarında size iyi bir yer verir ve web sitenizin trafiği katlanarak artar. Ürettiğiniz içeriğin arama sonuçlarında birinci sayfada olması inanılmaz derecede mutluluk vericidir. İyi çalışarak arama motorlarından birçok ziyaretçi alan işe yarar web siteleri yapabilirsiniz. İyi şanslar…


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Shanp1e.
™Pozitif Seyir™
™Pozitif Seyir™



Uyarı Seviyesi : Uyarı Yok

Kayıt tarihi : 12/08/10

<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 221

<b>Nerden</b> Nerden : Ankara

<b>Yaş</b> Yaş : 24

Cinsiyet : Erkek
Ruh Halim : Artiz

Tuttuğu Takım : Beşiktaşlı



MesajKonu: Geri: Seo Büyük Döküman   Paz Ağus. 15, 2010 6:23 pm

Bloglara Yönelik 25 İpucu



Günümüzde artık neredeyse herkesin bir blogu var ancak görünüşe bakılırsa blog sahiplerinin pek çoğu bloglarını hem okurları hem de arama motorları için optimizasyon etmek adına atılması gereken adımları atmıyor. Bloglar her ne kadar kurumlara yönelik olabileceği kadar, öğle yemeğinde yediğiniz dürümün ne kadar güzel olduğu ya da geçen gün gittiğiniz lokantadaki servisin ne kadar kötü olduğunu yazabileceğiniz kişisel bir blog da olabilir.

Ancak blogunuz ister kurumsal olsun ister kişisel, blogunuzu hem okurlarınız için hem de arama motorları için optimize ettiğinizden emin olmalısınız. Ne de olsa ziyaretçilerinizin sitenize tekrar tekrar gelmesini istiyorsunuz, öyle değil mi? Ne yazık ki, optimizasyon halen pek çok blog sahibinin dikkat etmediği bir element olarak görünüyor. Hatta son derecede kaliteli ve yoğun içerik sunan bazı blogların bile sırf bazı temel optimizasyon çalışmalarını yapmadığı için alması gerektiği ziyaret sayısından yoksun kaldığını görüyoruz.

Yeni bir blog teması tasarlarken, blog tasarımcılarının pek çoğu blogunuzu kendi zevklerine göre tasarlayacaklardır. Ancak ne yazık blogcuların şansına, blog tasarımcılarının pek çoğu SEO konusunda pek bilgi sahibi değillerdi, bunun anlamı da kullandığınız blog tasarımı arama motoru sıralamanıza zarar veriyor olabilir. Okurlarınızın gözünde mükemmel görünen bir tasarıma sahip olabilirsiniz, ancak eğer blogunuz blogunuz arama motorlarının doğal sıralamasında üst sıralarda yer almıyorsa, yeni ziyaretçilerin sitenizi bulmaları zor olabilir.

Ayrıca blogunuzu kullanıcı deneyimi için optimize ettiğinizde, onu okurlarınızın geri dönmesi ve blogunuza katkıda bulunmasını kolaylaştırmış olursunuz. Blogunuza tekrar tekrar gelen ziyaretçiler, blogunuzun kaymağıdır, bu yüzden de aşağıdaki ipuçlarını takip ederek, onlara güzel bir kullanıcı deneyiminin yanısıra, blogunuza yeniden gelmek istemelerine yol açacak araçları da vermiş olursunuz.

İşin iyi tarafı, eğer blogunuzun arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirirken kullanıcı deneyiminden ödün vermek istiyorsanız, kontrol edebileceğiniz – ve olası hataları giderebileceğiniz – pek çok unsur mevcuttur. Bu unsurların bazıları, blogunuzun arama motorları tarafından arşivlenmesinin önüne bile geçebilecek kadar ciddi olabilirler.

İşte bu sebeple aşağıdaki ipuçlarını uygulayarak blogunuzu hem kullanıcılarınız hem de arama motorları için optimize edebilirsiniz.
1) Ön tanımlı temayı kullanmayın – Görünüm önemlidir

WordPress ile birlikte gelen ön tanımlı temayı kullanan bir site gördüğümde deliriyorum. Eğer paranız varsa bir tasarımcı ile anlaşın ve sizin için blogunuza özgün bir tasarım yapmasını sağlayın. Ya da hiç olmadı, İnternet üzerinde bulabileceğiniz yüzlerce ücretsiz WordPress temasından birini kullanın.
2) Kötü renk şemalarını kullanmayın

En sevdiğiniz renkler parlak pembe ve limon yeşili olabilir ancak okurlarınızın ne tür renk şemalarından hoşlanabileceklerini bir düşünün. Bu tip bir renk şeması gençlere yönelik olan bir dedikodu sitesinde işe yarayabilir ancak erkek kıyafetlerine ya da kurumsal bir bloga kesinlikle yakışmayacaktır. Aynı şekilde oyuncular da Xbox 360′a yönelik bir blog için siyah arkaplandan başka hiçbir arkaplanı kullanmayı düşünmezler ancak aynı arkaplan, ailelere ya da hamilelere yönelik bir blog üzerinde berbat duracaktır. Bu sebeple de blogunuzun kategorisindeki diğer siteleri inceleyip onlardan ilham alarak kendi kategoriniz için en doğru renkleri bulmak için biraz zaman harcayın ve bunu yaparken de kullanıcı deneyimini ve onların beklentilerini aklınızdan çıkarmayın.
3) RSS

Blogunuzda RSS’nin etkin olduğundan emin olun. Barındırılan pek çok blog hizmeti otomatik olarak RSS hizmeti bermemektedir, o yüzden de kendi RSS beslemenizi blogunuza eklediğinizden emin olun ve RSS linklerinin blogunuzda görünen bir yerde olduğundan emin olun. RSS linklerini sayfanızın en altına yerleştirmeyin ya da “Hakkımızda” sayfasına gömmeyin. Tüm abonelik linklerini blogunuzun sidebar kısmına yerleştirin, zira ziyaretçileriniz bu tip linkler için otomatik olarak o kısma bakacaklardır. Eğer Google Feedburner kullanıyorsanız, ilgili uygulamanın sunduğu MyBrand özelliğini de kullanmaktan çekinmeyin. Bu sayede kendi RSS beslemenizi kendi sunucunuz üzerinde barındırabilirsiniz.
4) RSS Abonelik Düğmeleri Kullanın

Evet, insanlar bir bloga abone olmak istediklerinde, gözleri o turuncu renkli standart RSS logosunu arayacaktır. O yüzden siz de blogunuzda RSS için görsel seçiminde herkes tarafından bilinen bu tip logoları kullanmaya çalışın. Eğer onların abone olmalarını zorlaştırırsanız, bir çoğu blogunuza abone olmakla uğraşmayacaktır. FeedButton servisi çok sayıda RSS toplayıcı ve feed okuyucu düğmelerini tek bir düğme üzerinden blogunuza eklemenize yardımcı olacaktır.
5) Yazılarınızın E-mail ile alınabilmesini sağlayın

Bazı insanlar ne yaparsanız yapın bir türlü RSS kullanmak istemezler. O yüzden onları da göz önünde bulundurarak blog yazılarınızın kendilerine elektronik posta aracılığı ile iletilebilmesini sağlayın. Bunu sizin için sağlayacak en önemli servislerden birisi FeedBlitz uygulamasıdır ancak bu uygulamanın yanısıra diğer bazı uygulamaları da kullanabilirsiniz.
6) Yazının tamamını mı yoksa özetini mi kullanacağınıza karar verin

Beslemeleriniz üzerinde yazılarınızın tamamını mı yoksa özetini mi yayımlıyorsunuz? Bu tamamen bireysel bir tercih olup blogunuzun kategorisine göre değişmektedir. Bunun için dilerseniz okurlarınıza iki farklı besleme sunabilirsiniz. Bunlardan birisi, yazılarınızın tamamının görüneceği ancak besleme içerisinde reklamların da yer alacağı bir besleme, bir diğeri de içerisinde reklamların yer almadığı ancak abonelerinizin yazının tamamını okuyabilmeleri için sitenizi ziyaret etmelerini zorunlu kılan besleme. Ancak yine dediğim gibi bu tamamen sizin ve okurlarınızın tercihine kalmış bir durum.
7) İlgi Çekici Özetler / Tanımlamalar Kullanın

Eğer RSS beslemelerinizde özet kullanıyorsanız, o zaman okurlarınızı ilgili yazının devamını okumalarına teşvik edecek tanımlamalar kullanın. İlk X adet kelimenin beslemede görünmesi yerine bu yöntemi tercih ederseniz, daha çok kişinin beslemedeki linke tıkladığını göreceksiniz. Burada kendi yeteneğinizi kullanarak ilgi çekici ancak kullanıcıları yanıltmayan tanımlamalar yapmaya özen gösterin.
Cool Nasıl yazdığınıza dikkat edin

En beğendiğim blogculardan birisinin ne yazık ki herhangi bir paragraf mantığı olmadan tek bir paragraf altında çok uzun yazılar yazmak gibi kötü bir alışkanlığı var. Onun blogunu okurken eğer bir saniyeliğine gözlerimi monitörden ayırırsam, yazdığı 1.000 kelime arasında nerede kaldığımı tekrar bulabilmem mümkün olmuyor. Bunun sonucunda da onun bloglarını ne yazık ki istediğim kadar çok okuyamıyorum çünkü onun blogunu okumak gerçekten çok sancılı bir süreç haline geliyor.
9) Yazım dilinize dikkat edin

Yazım dilinizden de bahsetmem gerek diye düşünüyorum. İnternet tarayıcınızda bulunan yazım denetimini kullanın ve yazınızı yayımlamadan önce yazdıklarınızı tekrar tekrar okuyun. Yazarken acele etmeyin. Yazdığınız her kelime mükemmel olacak diye bir kural yok elbette ancak ne zaman blogumu yayımladıktan sonra yaptığım bir yazım hatası ile karşılaşırsam kendime çok kızıyorum. Aynı şey başkasının yazılarını okurken de geçerli. Eğer bir blogda ardı arkası kesilmeyen yazım hataları ile karşılaşırsam, bir süre sonra ilgili bloga olan aboneliğimi sonlandırıyorum.
10) Tipografi önemlidir

Sitenizde kullandığınız yazıtipinin okuması kolay olduğundan emin olun. Bazı blogcular kendi el yazılarının özel bir yazıtipine dönüştürülmesinin ya da yine alışılmışın dışında anahatların sitelerinde kullanılmasının güzel olduğunu düşünüyorlar. Ancak ne yazık ki herkes onların sitelerinde kullandığı yazıtiplerine sahip değil ve eğer ziyaret ettiğiniz web sitesinin sahibinin tercih ettiği yazıtipi sisteminizde bulunmuyorsa, o zaman muhtemelen Times New Roman yazıtipini göreceksinizdir ve bu yazıtipi blogunuzun görünümünü gerçekten mahvedebilir. Bu yüzden bunun yerine herkesin sisteminde yer alan ve standart yazıtipi boyutlarına sahip yazıtipi kullanmayı tercih edin.
11) Navigasyonu unutmayın

Blogunuz daha büyük bir sitenin bir parçası mı? Sadece blogunuzun ana sayfasına link vermeyin. Blogunuzda yer alan en son yazıları sidebar üzerinde görüntüleyerek ana sitenizi ziyaret eden ziyaretçilerin blogunuza da göz atmalarını teşvik edin.
12) Sunucunuz ne kadar hızlı?

Beğendiğim bir diğer blog ne yazık ki çok yavaş çalışıyor ve ne zaman RSS beslemelerindeki herhangi bir linke tıklasam, uzun bir süre beklemek zorunda kalıyorum. Sırf sunucu şirketiniz, bir web sitesinin yüklenmesi için 30 saniyenin tümüyle normal olduğunu söylüyor diye ziyaretçilerinizi kaybetmeyin. Onun yerine kullandığınız sunucu şirketini değiştirin.
13) Aşırı derecede widget kullanmaktan kaçının

İnternet üzerinde hiç şüphesiz çok sayıda kullanışlı widget yer alıyor. Ancak çok sayıda JavaScript kullanılmasının sitenizi yavaşlatabileceğini asla unutmayın. Sırf güzel görünüyor diye widget kullanmak yerine ilgili widget’ın sitenizde kesinlikle yer alıp almaması gerektiğini sorgulayın.
14) Açıklayıcı başlıklar kullanın

Bazı blog yazılımları, sayfaların başlıklarının gereğinden uzun olmasına yol açıyorlar ve bu da başlıkları daha iyi optimize edilmiş bir bloga oranla daha düşük tıklanma oranı ile sonuçlanıyor. Eğer sizin blogunuzun başlığı da “Emrah’ın Teknoloji Endüstrisi’ne Yönelik Haberlerinin Yer Aldığı Blog – Yeni Yıl İçin Yeni Xbox 360 Oyunları Duyuruldu” gibi bir başlıksa, o zaman onu “Yeni Yıl İçin Yeni Xbox 360 Oyunları Duyuruldu” olarak değiştirmelisiniz. Eğer blogunuz halihazırda çok sayıda kişinin ziyeret ettiği iyi bir blog değilse, o zaman uzun başlıklar kullanarak arama motorlarının başlığın önemli bir kısmını kırpmasına yol açmasına ve bu yüzden de ilgili sayfanın asıl başlığının görünmemesine yol açmış olursunuz. Ayrıca başlıklarınızın da açıklayıcı olmasına çalışın ve ziyaretçilerinizin blogunuzun başlığına baktığında ilgili blogun ne ile ilgili olduğunu sorgulamamalarını sağlayın. Blogunuz henüz yeni iken ve az sayıda ziyaretçiniz varken optimize edilmiş başlıklar kullanmak hem okunurluğunuzu hem de bulunabilirliğinizi arttıracaktır.
15) CSS Kodunuzu İnceleyin

Blogların birçoğu o özgün görünümü yaratmak için gereğinden fazla CSS kodu kullanırlar. Her ne kadar İnternet üzerindeki temaların pek çoğu tüm CSS kodlarını harici bir CSS dosyası üzerinde tutsa da, bazı blog tasarımcıları halen CSS kodlarını sayfaya gömmeyi tercih ediyor. CSS’nizi harici bir dosyada tutmazsanız, sayfanın en önemli kısmı, yani içeriğin kendisi, HTML kodunuzda çok daha aşağılarda yer alacağından, arama motorlarının ilgili koda ulaşması da zorlaşacaktır.
16) Sık Sık Yazın

Ne kadar sık yazarsanız, Googlebot sitenizi de yeni yazı yazıp yazmadığını kontrol etmek için o kadar sık ziyaret edecektir. Eğer ayda yılda bir yazarsanız, Google’ın sitenizi ziyaret etmesi zaman alacaktır. Google, düzenli olarak güncellenen siteleri sever, bu yüzden de Google’ı bu anlamda tatmin etmek yerinde olacaktır.
17) Linklerinizi Paylaşın

Eğer başka bir sitede duyduğunuz bir hikaye hakkında yazıyorsanız, o zaman ilgili yazıya hem siteniz üzerinden link vermeyi, hem de ilgili yazının bulunduğu sayfaya yorum kısmından katkıda bulunmayı ihmal etmeyin. Bunu yaparsanız, diğer blog yazarlarını kendi blogunuzdan haberdar etmiş olursunuz. Ayrıca bu sayede ilgili yazarların sizin yazılarınıza link verme olasılığını da arttırmış olursunuz.
18) Anchor metnine dikkat edin

Bir başkasının bloguna link verdiğinizde, hatta bu kendi siteniz üzerinde yer alan bir başka blog yazısı bile olsa, link verirken kullandığınız metne dikkat edin. “Buraya tıklayın” yerine ilgili blogun başlığına ya da ilgili sayfayı özetleyen bir cümle üzerinden link vermeye çalışın.
19) Özgün Yazılar Yazın

Blogcular diğer blogculara link vermeyi severler. Eğer bir başkasının yazdığını kopyalamak yerine özgün blog yazıları yazarsanız, bir başkasının sizin yazılarını ilgi çekici bulması ve kendi blogu üzerinden sizin blogunuza link vermesi ihtimalini arttırmış olursunuz. Size link veren blogu okuyan bir diğer blogcu da sizin sitenize ulaşıp doğrudan size link vermeyi düşünebilir ve bu böyle sürüp gider ve eğer şanslıysanız, yazdığınız blogun kısa bir süre içerisinde pek çok site tarafından link almasını sağlamış olursunuz.
20) İlgili Yazılar Eklentisini Kullanın

Bu tip yazılar ziyaretçilerinizi sitenizde tutmakla kalmaz, ayrıca blogunuz üzerindeki diğer eski yazılara link vererek arama motorları tarafından fark edilebilmelerini sağlarsınız. Genellikle eski yazılar arşiv sayfaları içerisinde kaybolur gider ancak onlara link verirseniz ilgili yazıların arama motorlarındaki sıralamasını olumlu yönde etkileyebilirsiniz. Kullandığınız bloglama platformuna göre değişen ve bu amaca hizmet eden çok sayıda eklenti mevcuttur.
21) Diğer sitelere ping gönderin

Yeni bir blog yazdığınızda, Technorati ve Feedburner gibi sitelere ping göndererek onları yeni blogunuzdan haberdar etmek isteyebilirsiniz. Ayrıca Google’ın Blogsearch uygulamasına da ping göndererek onların blogunuzu daha çabuk bir şekilde arşivlemelerini sağlayabilirsiniz. WordPress ve MovableType uygulamaları yeni bir yazı girdiğinizde otomatik olarak ping gönderimini desteklemektedir. Ayrıca Ping-o-Matic servisi de ping göndermek istediğiniz servisleri seçmenize olanak sağlar.
22) Kendi alan adınızı satın alın

Ücretsiz blog barındırma şirketinin sonsuza kadar varolacağını sanmayın. Eğer bir gün blogunuz popüler olur ve herkes tarafından saygı görmeye başlarsa ancak ardından blogunuzu barındırdığınız firmanın iflas ettiğini duyarsanız ne yaparsınız? Arama motorlarının sizin blogunuzu daima sorunsuz bir şekilde bulabilecekleri bir alan adı sahibi olmanız gerekmektedir. Bu sayede en azından kullandığınız ücretsiz blog barındırma şirketi bir sebeple işlevsiz hale gelirse, en azından arama motorlarının arşivlerine eklediği alan adını kullanarak bir başka sunucu üzerinde çalışabilirsiniz. Hem Google Blogger, hem de WordPress, kendi alan adınızı kullanmanıza ancak blogunuzun onların sunucuları üzerinde barındırılmasına izin vermektedir.
23) Trackback ve yorum spamcilerine dikkat edin

Google ve Yahoo!’nun bir anda sitenize yüzlerce spam içerikli sitenin link vermiş olduğunu görmek istemeziniz. WordPress için Akismet eklentisini kullanarak bu tür spamcilere karşı güçlü bir koruma sağlamış olursunuz.
24) Güzel bir URL yapısı kullanın

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] gibi bir URL yapısı kullanmayın. Çoğu bloglama platformu o standart numaralandırılmış URL yapısını daha arama motoru dostu sürümleri ile değiştirmenize olanak sağlamaktadır. Eğer kullandığınız blog platformu bu tip bir değişikliği sağlamıyorsa, yol yakınken kullandığınız platformu değiştirmenizi öneririz.
25) Düzgün kategoriler kullanın

Bir yazı yazdığınızda ilgili yazıyı 1 ila 3 arasında bir kategori altına dahil edin. Örneğin, Grey’s Anatomy hallında yazacağınız bir yazı, “Grey’s Anatomy” ve “ABC” kategorilerine giebilir. Ancak ilgili yazıyı 10 farklı kategori altına ekleme hatasına da düşmeyin kesinlikle. Eğer yazılarınızı doğru kategoriler altına yerleştirirseniz, ileride hem ziyaretçilerinizin hem de arama motorlarının yazınıza daha kolay ulaşmalarını sağlamış olursunuz.

Her ne kadar bazı blogcular, arama motorlarında iyi sıralara gelmenin öyle ya da böyle mümkün olacağını, bunun için tek yapmak gereken şeyin sabırla beklemek olduğunu söyleseler de, bu süreci hızlandırmak elimizde iken bunu neden yapmayalım? Bir blogcu sitesini arama motorları için optimize etmek istediğinde pek çok zorlukla karşılaşacaktır, ancak daha yolun başındayken doğru adımları atarak bu zorlukları en aza indirmiş olursunuz.





Seo Uyumlu Alan Adı (Domain) ve Url Yöntemleri




Arama motorları web sitelerini arşivlerine kattıklarında, siteler üzerindeki her bir elementi kendi tercihlerine göre öncelik ve değer sıralamasına koyarlar ve onların içeriğine göre siteler hakkında kendilerince bilgi sahibi olmayı hedeflerler. Her web sitesinin kendine özgü bir URL’si (adresi) mevcuttur. SEO açısından bu web adreslerinde dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar yer almaktadır. Bu yazımızda, web sitelerimizde kullandığımız alan adları ve URL kurallarına yönelik SEO açısından dikkat edilmesi ve uygulanması gereken 18 yönteme yer vereceğiz. Siz de bu yöntemleri uygulayarak web sitenizin arama motorları tarafından daha kolay ve verimli bir şekilde arşivlenmesini sağlayabilir ve kullanıcıların alan adlarınızı hatırlamasını kolaylaştırabilirsiniz.
URLlere ve Dosya Adlarına Anahtar Kelimeleri (Keyword) Yerleştirin

Site adresleri arama motorları tarafından ilk okunan elementlerden birisi olduğu için, onlara hedeflediğiniz anahtar kelimeleri dahil etmek en önemli SEO ayrıntılarından birisidir.
Web Sitenizi Takip Edin

Eğer web siteniz sürekli çöken bir sunucu üzerinde ise ya da oluşturduğunuz sayfalar herhangi bir sebepten ötürü arama motorları tarafından erişilemiyor ya da engelleniyorsa, bunu engellemek için gerekli adımları atmanızı öneririz. Aeama motorları sitenizi arşivlemek için ziyaret ettiklerinde, sunucunuzun en üstün performansta çalışmasını istersiniz. Bu sebeple web sitenizi sürekli takip etmek ve erişilemediği anlarda gerekli müdahaleyi yapmak en iyisidir.
Sitemap (Site Haritası) Kullanın

Site haritaları muhtemelen web siteniz üzerindeki sayfaların arama motorları tarafından en kısa sürede erişilebilmelerine imkam veren bir araçtır. İster salt HTML site haritası, bir XML site haritası ya da her ikisini birden kullanın. Burada önemli olan, kullandığınız site haritalarının arama motorları tarafından kolay erişilebilir olması ve site içeriğinizi doğru bir şekilde yansıtması.
Büyük Websiteleri Daha İyi Puana Sahip Olur

Arama motorları çok miktarda içeriğe ve farklı sayfalara sahip sitelere bayılırlar, bu sebeple sitenizde ne kadar çok sayfanız olursa, arama motorları da sizi o derecede ciddiye alırlar. Burada dikkat edilmesi gereken şey bir sitenin ne kadar çok sayfası varsa, site içinde gezinti de o derecede zorlaşır.
Ne Kadar Eski O Kadar İyi

Sitenizin alan adı (domain) ne kadar eski ise o kadar iyidir. Arama motorları, sitelerin alan adlarının alınma ve kendileri tarafından ilk kez arşivlenme tarihlerine bakarlar ve bu tarihler ne kadar eski ise, web sitelerinin o kadar iyi olduğu kanısına varırlar. Eski web siteleri, yeni web sitelerine oranla daima daha yüksek önceliğe sahiptirler.
Sabit Bir Tema Kullanın

Tüm içeriğiniz sürekli aynı tema üzerinde yer aldığında arama motorları bir süre sonra içerik ile temanın kendisini birbirlerinden ayırabilmeye başlarlar ve uzun vadede bu, arama motorlarının içeriğinizi arşivlerine eklemelerini kolaylaştırır. Eğer mümkünse, sitenizde kullandığınız temayı / tasarımı değiştirmekten kaçının.
Dosyaları Kök Dizine Yakın Bırakın

İçeriğinizi klasör altında gruplamak her ne kadar içerik organizasyonu bakımından mükemmel bir çözüm gibi görünse de, bu durum içeriğinizin arama motorları tarafından bulunabilmesini zorlaştırır. Dosyalarınızı mümkün olduğu kadar kök dizinde ya da ona en yakın olan klasörde tutmaya çalışın.
Farklı Adları, Alt Alan Adları (Subdomain) ya da Alt Klasörleri Ne Zaman Kullanmanız Gerektiğini Araştırın

Yeni bir alan adı kaydetmek, alt domain oluşturmak ya da alt klasör oluşturmanın her birinin kendilerine özgü yararları bulunmaktadır. Bunlardan hangisini yapmanız gerektiğine karar vermeden önce hangisinin size en çok fayda sağlayacağı konusunda bir araştırma yapın. Alan adları, alt alan adları ve alt klasörler hakkında SEOmoz Blog’undan yardım alabilirsiniz.
Sık Bilinen Üst Seviye Alan Adlarını (TLD) Kullanın

.com, .net, .biz ve benzeri alan adı uzantılarını kaydederken, ziyaretçilerinizin bu alan adı uzantılarını birbirleri ile karıştırmayacaklarından emin olun. Bu her bir alan adı uzantısının arama motorları tarafından aynı derecede önceliğe sahip olacağı anlamına gelmemektedir. .edu ve .org uzantısına sahip alan adları, diğer uzantılara oranla daima daha yüksek önceliğe sahiptirler. Bunun başlıca sebebi, .edu uzantısının üniversiteler tarafından, .org uzantısının ise genellikle kar amacı gütmeyen kurumlar ya da topluluklar tarafından kullanılıyor olmasıdır. Bu hiçbir şekilde kesinlikle kanıtlanmış bir durum olmamakla birlikte, deneyimler sonucunda fark ettiğimiz bir durumdur. Pek çok kişi, .com uzantısına sahip alan adlarının, .edu ya da .org’dan hiçbir farkı olmadığına inanmaktadırlar. Burada sizin dikkat etmeniz gereken, .com uzantısının ticari firmalar, .net firmasının İnternet Servis Sağlayıcıları ve .org uzantısının ise kar amacı gütmeyen organizasyonlar tarafından kullanılması için geliştirilmiş olduğudur. Ancak günümüzde bu ayrım, eskisi kadar yaygın bir şekilde kullanılmamaktadır.
URLlerde Alt Çizgi Yerine Tire İşareti Kullanın

URL üzerinde tire kullanımı gerek ziyaretçileriniz, gerekse de arama motorları tarafından onların okunabilirliklerini arttırmaktadır. Gerek klasör gerekse de dosya isimlerinizde kelime ayracı olarak tire kullanmaya özen gösterin.
URLlerinizi Kısa Tutun

Uzun URLlerin teknik olarak bir zararı yoktur, ancak alan adınız ne kadar uzunsa onların SPAM olarak algılanabilme ihtimali o kadar yüksektir. Bizim önerimiz, alan adlarını en az 3-4 kelime, en fazla ise 6 ila 8 kelime arasında tutmanızdır. Toplamda alan adınız ve klasör isimlerinizin toplamının 10 kelimeyi geçmemesine özen gösterin.
Güvenilir IP Adresi Kullanın

Günümüzde pek çok web sitesi paylaşımlı sunucular üzerinde depolanmaktadır. Eğer paylaşımlı sunucunuz üzerindeki bir veya daha fazla web sitesi SPAM göndermek için kullanılıyorsa ya da yasadışı eylemlerin bir parçası ise, bu durum sizin arama motoru puanınızı etkileyebileceği gibi, sitenizin arama motorlarından tümüyle kaldırılması ile bile sonuçlanabilir.
Reklamlar Puanlarınızı Arttırmaz

Arama motorlarında ya da diğer sunucu firmalarının barındırdıkları siteler üzerinde reklam barındırmak sitenizin arama motorlarının gözündeki değerini olumlu ya da olumsuz yönde etkilemez. Bu reklamlar sitenize daha fazla ziyaretçi getirmesi ile sonuçlanabilir, ancak bu durumun SEO açısından sitenize hiçbir etkisi yoktur.
Hatalı Sunuculardan Kaçının

Ortalama bir sunucu (hosting) şirketinin %87 ile %98 arasında bir uptime oranı (sunucunun yıl içerisinde erişilebilir olduğu süre) olmalıdır. Bundan daha az bir uptime oranına sahip sunucu firmasının performansı kabul edilemez. Arama motorları sitenize geldiklerinde ve siteniz eğer birkaç kez erişilemez olarak yakalanmışsa, ilgili arama motorlarının sitenizi bir daha ziyaret etmeyecek olması ihtimali yüksektir, en azından bir süreliğine.
Dinamik URLlerden Kaçının

Özellikle 100 karakterin üzerindeki dinamik URLler’in arama motorları tarafından algılanması gerçekten çok zordur. Yapılabilecek en iyi şey, statik URLler kullanmak ve dinamik URLleri de arama motoru dostu anahtar kelimeler içerecek statik URLler ile yeniden yazmaktır.
Oturum IDleri (Session ID) Kullanmayın

Arama motorları tarafından algılanmasını ve arşivlenmesini istediğiniz hiçbir içerik oturum IDlerine sahip URLler ardında bulunmamalıdır. Bir içeriğe ulaşabilmek için oturum IDleri kullanımı arama motorlarının o içeriğe ulaşamamaları ile sonuçlanacak ve bu sebeple de içeriğiniz arama motorlarının arşivlerinde yer almayacaktır.
robots.txt Dosyasında Engellemeler Kullanmayın

Eğer robots.txt dosyasını arama motorlarını doğru yere yönlendirmek için kullanıyorsanız, robots.txt üzerinde herhangi bir URL’yi engellememeye çalışın. Eğer sitenizin büyük bir kısmının erişimini engellemek için robots.txt dosyasını kullanıyorsanız, arama motorlarının gözünde sitenizin geri kalanının da bu engellemelerden nasibini alacağını unutmayın.
Yönlendirmeleri (301 ve 302) Kullanırken Dikkatli Olun

Yönlendirmeler yaparken yönlendirme yaptığınız sitenin erişilebilir ve yönlendirme yapılan sayfa ile alakalı olduğundan emin olun. Alakalı olmayan içeriğe yönlendirme yapmak ya da yönlendirme yaptığınız sitenin erişilemez olması “blackhat” SEO olarak algılanır ve bu da web sitenizin cezalandırılması ile sonuçlanabilir.



Backlink Alabilmek İçin Kullanıla Bilecek 12 Yöntem







Google ve Yahoo!‘da hedeflediğiniz pozisyona ulaşabilmek için atmanız gereken iki önemli adım bulunmaktadır. Bunlardan ilki, sayfa içi optimizasyonu yapmak iken, diğeri ise bir link (bağlantı) oluşturma kampanyası ya da sayfa dışı optimizasyonu yapmaktır.

Adım 1

Optimizasyonun kendisinden ibaret olan bu ilk adım, sitenizde verilen bilginin doğrulanması ya da arama motorlarının gereksinimlerini karşılayacak yeni sayfalar oluşturmaktan ibarettir.

Adım 2

İkinci adım ise, ilk puanlama (ranking) algoritmasının belirmesinden sonra kullanmanız gereken, backlink, ya da bir diğer adı ile geri bağlantı kampanyası oluşturmaktır. Bu kampanya, çok miktarda kaliteli bağlantıların sitenize yönlenmesinden ibarettir.

Son birkaç yıldır, ve günümüze kadar, arama motorları (özellikle de Google) bir web sitesinin aldığı bağlantıların sayısına önem vermektedir. Bu ölçüm yöntemi, kullanıcıların ilgisini çekmeyecek web sitelerinin arama sonuçlarındaki pozisyonunu geriletmek için kullanılmaktadır. Bir SPAM sitesi (teoride) hiçbir kullanıcının ilgisini çekmez ve (teoride) içeriği ile alakalı diğer sitelerden herhangi bir bağlantı almaz.

Bir sayfanın (ya da sitenin tamamının) PageRank değeri o sayfanın (ya da sitenin) aldığı bağlantıların (linklerin) kalitesi ve çokluğu baz alınarak hesaplanır. Bu yüzden, bir web sitesinin PageRank değeri, onun popülerliği ile doğru orantılıdır. Wikipedia’daki PageRank makalesi, PageRank hakkında derinlemesine bilgi vermektedir (İngilizce).

Aynı zamanda, web optimizasyonu sürecinde, bağlantılar (linkler) bir sayfayı ya da siteyi optimize etmek için kullanabileceğiniz en iyi araçtır. Bağlantılarda kullandığınız metinler (özellikle Google üzerinde) sonuçların pozisyonlanmasında büyük rol oynamaktadır.

Sayfa dışı optimizasyonu doğrudan site üzerinde faaliyet göstermemesine rağmen bu onun önemsiz olduğu anlamına gelmez. Sayfa dışı optimizasyonu temel bir prensibe indirgenebilir: yüksek miktarda (ve kalitede) harici bağlantıların (geri bağlantılar – backlink) oluşturulması ile sitenin optimize edilmesi.

Harici bağlantıyı etkileyen faktörler:

* Bir bağlantıda kullanılan metin – siteye verilen bağlantıda, diğer bir deyişle anchor etiketinde kullanılan kelimeler
* Yerel komünitedeki popüler site – bağlantının yer aldığı sitenin ilgi alanındaki diğer siteler arasındaki popülerliği
* Sitenin genel popülerliği – bağlantının yer aldığı sitenin dünya üzerindeki diğer siteler arasındaki popülerliği, bağlantı verilen sitenin pozisyonlamasını etkiler
* Bağlantıyı çevreleyen metin – boş bağlantılardan ziyade bağlantının yer aldığı metin bloğunun konu kapsamı ve bağlantı verilen site ile ilişkisi.

Link değişimi ise, paylaşımın yapıldığı partner siteye daha fazla ilgi gösterilmesi ile yapılabilir. Ancak burada dikkatli olunması gerekiyor, zira aşırı miktarda ve konsept dışında bağlantı paylaşımı yapılması, arama motorları tarafından SPAM olarak algılanabilir ve arama motorları, ilgili siteyi veritabanlarından kaldırabilirler. Aynı işlem, sizin web siteniz için de geçerli olabilir. Öte yandan, arama motorlarında alt sıralarda yer alan bir web sitesinden alacağınız bağlantıların sizin sitenize pek bir faydası olmaz. Ancak arama motoru sonuç sayfalarında (search engine results page – SERP) üst sıralarda yer alan ve PageRank değeri yüksek olan sitelerden tek taraflı bağlantı aldığınızda ise işler değişir. SEO açısından en ideal durum, sizin karşı tarafa herhangi bir bağlantı verme zorunluluğunuz olmadan bağlantı alabiliyor olmanızdır.
1. Ücretsiz web dizinlerine kayıt olmak

Ücretsiz web dizinlerine kayıt olmanın her ne kadar mükemmel getirileri olmasa da, her bir web yöneticisinin sitesini yayımladıktan sonra yapılacaklar listesinin başında gelen görevler arasında yer alır. Blogunuzu dizinlere kaydetmek, onun İnternet üzerindeki görünürlüğünü arttırabilmeniz açısından önemlidir. Sitenizi Dmoz, Yahoo! ve Google gibi ana dizinlere kayıt edin. Sitenizi bu tip sitelere kayıt ettirme işlemi sadece bir kere yapılır ve getirisi 8 aya kadar sürer. Eğer güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturmak istiyorsanız bu yöntemin tek başına pek bir getirisi yoktur.
2. Makalelerinizi makale dizinlerinde yayımlamak

Makalelerinizi makale dizinlerinde yayımlamanın anlamı bir makalenin yazımı ve onun makaleler dizinine kayıt ettirilme işlemidir. Bu makale dizinleri gönderdiğiniz makaleleri yayımlarlar ya da onları yayımlayacak diğer sitelere gönderirler. Tıpkı arama motorlarının gönderdiği örümceklerde olduğu gibi insanlar da bu makaleleri okurlar ve ardından içerdikleri bağlantılara tıklayarak diğer siteleri ziyaret ederler. Makalelerinizi UltimateArticleDirectory, ArticlesDirectory ya da MyArticles gibi belirli konu başlıkları altında makaleleri dizinleyen sitelere kayıt ettirin. Google Base ise tüm çevrimiçi ve çevrimdışı içeriği gönderebileceğiniz bir platformdur. Kullanıcılardan herhangi bir kategorideki bilgiyi ya da görseli siteye kayıt ettirmeleri istenir. Ardından bu içerik, arama sonuçlarında görüntülenmeyhe başlar.
3. Sizinle aynı kategorideki ve ilgi alanındaki web siteleri ile bağlantı değişimi yapmak

Sizinle aynı kategorideki ve ilgi alanındaki web siteleri ile bağlantı değişimi yapmayı deneyin. Sizin sitenizdeki eksikleri tamamlayacak web sitelerini arayın ve onlardan bağlantı almaya çalışın. Tabir-i caizse haddinden fazla arama motoru optimizasyonu yapmış web sitelerinin bazılarının arama motorlarından atıldığına şahit olacaksınız. Eğer bu tip sitelerle link değişimi yaparsanız, arama motorlarının sizin siteniz için de aynı şeyi düşünebilme ihtimalini gözden çıkarmamalısınız. Ayrıca bağlantı paylaşımı yapacağınız sitenin kaliteli bir içeriğe sahip olmasına ve, tercihen, en az 2′nin üzerinde PageRank değerine sahip olmasına dikkat edin.
4. Bülten

Bültenler sayesinde ziyaretçilerinizi sitenizdeki yenilikler hakkında bilgilendirebilir, onların sitenize olan bağlılığını sağlamlaştırabilirsiniz. Web sitenizin ana sayfasına kullanıcıların elektronik posta adreslerini bırakabilecekleri bir form yerleştirin. Her 2 hafta da bir ya da her hafta, bülteninize bu yöntemle kayıt yaptırmış kişilere bir adet bülten gönderin ve kesinlikle ama kesinlikle, sitenize kendi istekleri ile kayıt yaptırmamış kişilere elektronik posta göndermeyin. Unutmayın ki Google ve Yahoo! gibi arama motorları ayrıca elektronik posta hizmeti de vermektedirler ve bu elektronik posta hizmetlerini kullanan kullanıcılar, tercih ettikleri elektronik postaları “istenmeyen posta” (SPAM) olarak işaretleyebilirler. Sizin sunucularınız üzerinden ya da doğrudan sizin sitenize bağlantı içeren bültenlerin yüksek oranda istenmeyen posta olarak işaretlenmesi, arama motorlarının sitenizin SPAM amaçlı bir yapıya sahip olduğunu düşünmelerine neden olabilir.
5. E-mail imzası

E-mail (elektronik posta), pek çok firmanın en çok tercih ettikleri iletişim aracı haline gelmiş durumda. Müşterileriniz, sizinle ne şekilde iletişim kurabileceklerini ve kiminle iletişim kurduklarını bilmek isteyeceklerdir. Elektronik postalardaki imzalar, müşterilerinizin bu ihtiyacını giderebilmek için mükemmel bir araçtırlar. Elektronik posta yazılımlarının pek çoğu, mesajlara otomatik olarak imza eklenmesini desteklemektedirler. Müşterilerinize gönderdiğiniz her elektronik postanın sonuna imzanızı eklemenizi unutmayın. İmzanız; adınız, telefon numaranız, web sitesi adresiniz ve elektronik posta adresinizden oluşabilir.
6. Reklam sitelerine reklam vermek

Web sitelerinin büyük bir kısmı ücretsiz reklam seçeneği sunmaktadırlar. Bildiğimiz reklam kavramından ziyade bu tip siteleri, birer ilan platformu olarak düşünebilirsiniz. Bu yöntemin, dizin sitelerine sitenizi eklemek arasındaki farkı, dizin sitelerinde siteniz süresiz olarak yer alırken, ilan siteleri, yapıları gereği, verilen ilanları sadece belirli bir süreliğine sitelerinde bulundururlar. Bu sebeple, ilan sitelerine vereceğiniz reklamları güncel tutmalı, süreleri dolduğunda yerine yenilerini eklemelisiniz.
7. Güzel bir blog oluşturmak

Sitenizi ücretsiz olarak tanıtmanın bir diğer yolu da, verdiğiniz hizmetlerin yanısıra, hedeflediğiniz kitlenin ilgisini çekebilecek diğer bilgiler veren bir blog sitesi oluşturmak. Kullanıcıların ilgisini çekebilecek web siteleri oluşturun ve bir süre sonra diğer sitelerin, sizin sitenize, herhangi bir karşılık beklemeden bağlantı vermeye başladığını göreceksiniz.
8. Basın bültenleri yayımlamak

Basın bültenlerini, bağlantı oluşturma (link building) kampanyanızın bir parçası olarak kullanabilirsiniz. Bu mümkündür, zira bazı siteler, eklediğiniz basın bültenlerine bağlantı yerleştirilmesine izin vermektedirler
9. Sosyal Ağ Websiteleri

Sosyal Ağ websiteleri blogunuze çok sayıda trafik gönderebilirler. Sizin tek ihtiyacınız olan şey, blogunuza bağlantı verebileceğiniz güzel bir site bulabilmektir. Eğer makale yazmada yeteneğiniz var ise, o zaman blogunuzu Digg, StumbleUpon ve Delicious gibi web sitelerine eklemeyi ihmal etmeyin.
10. Elektronik biçimde belgeler ya da uygulamalar yayımlayın

Web sitenize bağlantı veren belgelerin elektronik biçimdeki sürümlerini yayımlayın ya da bazı sade yazılım uygulamaları geliştirin ve ilgili uygulamanın en azından bir bölümünün ücretsiz olmasına özen gösterin. Bu sayede diğer web sitelerinin uygulamanızdan bahsetme olanağı artacaktır. Daha da önemlisi, muhtemelen diğer siteler sizin sitenize bağlantı vereceklerdir.
11. Tartışma forumlarına ve bloglara katılın ve imzanıza bağlantılarınızı ekleyin.

Çeşitli forumlarda ve bloglarda üyelikleriniz bulunuyorsa, bu tip sitelerin sunduğu “İmza” (signature) kısmına sitenizin adresini eklemeyi unutmayın. Eğer ilgili site, imzaya link eklenmesini destekliyorsa, o zaman anchor etiketi içerisinde metin kullanarak sitenize bağlantı vermeyi deneyin.
12. RSS Beslemesi / Kanalı (RSS Feed)

RSS’nin açılımı Real Simple Syndication (ya da eski adı ile Rich Site Summary – Zengin Site Özeti) olup, bir bilgi sistemi ile (bizim durumumuzda bu sitemizdeki blog oluyor) bilgi alıcısının (feed okuyucusu) bir feed (kanal) üzerinden iletişim kurabilmesi için kullanılmaktadır. RSS beslemeleri kullanıcıların sitenize olan bağlılığını arttırmak için çok kullanışlı birer araçtır. Web tarayıcıları üzerinde gezinme süresini kısalttığı gibi, kullanıcların siteniz üzerindeki yeni içeriğe ulaşabilmelerini de kolaylaştırmaktadır. Google tarafından satın alınan FeedBurner aracını kullanarak, beslemeniz ile ilgili bazı istatistiksel bilgilere ulaşabilir, sizi takip eden kullanıcı sayısını görüntüleyebilirsiniz. SEOmium üzerindeki en güncel haberlere ulaşmak için SEOmium kanalına abone olun.



Artık Bu Dökümanı Okuyupda Büyük Şirket Olmayacak Yoktur Herhalde cheers



Saygılar...
Shanp1e.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Seo Büyük Döküman
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: BİLGİSAYAR :: Web Master-
Buraya geçin: